کلاس دوم ابتدایی

حدیث صادقی میهن  کارشناسی علوم تربیتی  سابقه ۷ سال معاونت و ۶ سال آموزگار

حدیث صادقی میهن

کارشناسی علوم تربیتی 
سابقه ۷ سال معاونت و ۶ سال آموزگار

هدف های مرحله دوم ابتدایی

الف) روانی-حرکتی

1.ایجاد عادات بهداشتی و ایمنی و ایجاد عادت به تعاون و رعایت حقوق دیگران.

2. آموزش عملی نماز.

3. تقویت مهارت خواندن، نوشتن، حساب کردن و استدلال.

ب) شناختی
1. آموزش تدریجی رموز خلقت به دانش آموز و جلب توجه او به مبدأ آن.

2. آموزش اطلاعات بهداشتی و ایمنی و آموزش هنر برای پرورش استعدادهای هنری با تاکید بر هنرهای بومی و متناسب با مقتضیات منطقه ای.

3. آموزش مطالبی که به درک موقعیت دانش آموزان از لحاظ زمان و مکان کمک می کند.

4. یاد دادن قرآن مجید در حد درست خوانی.

5. دادن اطلاعات لازم در زمینه واجبات.

6. آشنا ساختن دانش آموزان با زندگی پیامبران و ائمه معصومین در حد ممکن.

7. تقویت حس کنجکاوی دانش آموز نسبت به محیط طبیعی و اجتماعی حود و آموزش اطلاعات و مهارت های سودمند در زندگی اجتماعی و هنجارهای اجتماعی به منظور ایجاد نظم و مسئولیت پذیری در آنان .

ج) عاطفی
1. احترام گذااشتن به بزرگسالان.

2. علاقه مند کردن دانش آموزان به نظم، مسئولیت پذیری و رعایت حقوق دیگران، مطالعه، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و همکاری و تعاون.
6:12
رویکرد آموزشی ریاضی

عملیات روی اعداد (جمع و تفریق اعداد دو رقمی و سه رقمی به روش فرایندی و تکنیکی)

هندسه (اشکال هندسی، تقارن)

اندازه گیری (طول و زمان)

آمار و احتمال (آمار و سرشماری، رسم نمودار، احتمال)

حل مسئله {به کار بردن راهبرد های حل مسئله (رسم شکل، الگوسازی، تبدیل مسئله به زیر مسئله، الگویایی، حل مسئله ساده تر، روش نمادین، حدس و آزمایش، حذف حالت های نامطلوب) ،حل مسئله

نحوه مطالعه درس علوم

درس علوم تجربی ، درسی پر از اتفاقات هیجان انگیز است و کلاس محل کنجکاوی دانش آموز . این درس نیاز به مطالعه مستمر دارد و والدین و دبیران باید سعی در طراحی سوالات مختلف باتوجه به موضوع هرفصل کنند تا مطالب در قالب های مختلف و به شیوه های متفاوت در ذهن کودک بنشیند.

تصاویر ذهنی کودک به دلیل کنجکاوی زیاد در این درس باید تقویت شود ،به نوعی به فرزندان خود میدان عمل برای کشف و شکوفایی خلاقیت و ارضای حس کنجکاوی بدهید .

روش خواندن درس فارسی

درس فارسی، درسی بسیار روان است. روان خواندن یکی از نتایجی است که با تمرین و خواندن کلمات، جملات، متون و عبارتهای مختلف، حاصل می شود. در این درس نباید فقط به متن کتاب اکتفا کنید، بلکه دانش آموز باید متن های مختلف را بخواند تا با لغات و جملات ناآشنا، آشنا شود و دایره لغات او وسیع و گسترده شود. در این بین اگر لغاتی برای دانش آموزش مبهم بود، سعی کنید با بیان یک معنی از آن لغت، مفهومی که آن لغت سعی در رساندن دارد را برای فرزند یا دانش آموز خود جا بیندازید.

یکی از روش های موثر یادگیری فارسی، معلم بازی است است که اکثر بچه ها دوست دارند به والد خود یاد بدهند یا به او املاء بگویند .

روش خواندن درس هدیه های آسمانی 
از آنجایی که این درس کمی تاریخی است و به صورت داستانهای قرآنی آموزش داده میشود ، شما میتوانید با کمی اطلاعات عمومی ، آگاهی خود را از این درس افزایش دهید و به دانش آموز خود کمک کنید . مطالب به صورت متن هایی از تاریخ اما مناسب فهم کودکانه بیان میشود که باید آن را برای فرزندان خود به صورت داستان های روزانه تعریف کنید تا در ذهن دانش آموز ماندگار شود و آشنایی با اسامی، مناسبت ها و موارد این چنینی داشته باشد . البته بدیهی است که طرح سوال های مختلف میتواند کمک بیشتری به دانش اموز کند.

رویکرد آموزشی قرآن

خواندن (روخوانی، قرائت)

آموزه های قرآنی (اداب خواندن قرآن، پیام قرانی و داستان های قرآنی)

مدرسه دوزبانه زاگرس شهر جدید پرند

برگزاری آزمون های آمادگی تیزهوشان